Rozhledna u obce Dolní Hedeč na vrchu Val, 3 km východně od Králíků, představuje trend posledních let – slouží totiž jako telekomunikační věž a vyhlídkové místo zároveň.

V roce 2002 ji zde postavila společnost Český Mobil, přičemž město Králíky si dalo podmínku, aby součástí kovové konstrukce byla veřejně přístupná rozhledna. Z důvodu posouzení případného narušení pohledu na krajinu a nedaleký klášter, vzala se na toto místo vysokozdvižná plošina vysunutá do patřičné výšky a zkoumaly se pohledy z různých směrů do a od Králík

Při stavbě byl využit stávající vodojem, nad kterým byla věž postavena. Celková výška věže je 34,5 metrů. Na vyhlídkový ochoz, který je ve výšce 22 metrů nad zemí, vede 102 schodů.

Z volně přístupné rozhledny je úžasný kruhový výhled na Orlické hory, vidět je také celý masiv Kralického Sněžníku s nejvyšším vrcholem Kralický Sněžník, Bukovohorská pahorkatina s vrcholem Suchý vrch, přírodní park Jeřáb a celé panorama Jeseníků.

K rozhledně lze nejlépe dojít z města Králíky po zelené či žluté turistické značce k rozcestí Hedeč-chata a odtud dále po žluté značce. K rozhledně vede rovněž cyklostezka číslo 4077 a doprava je možná také autem z města Králíky do obce Dolní Hedeč a na křižovatce v obci je nutné odbočit do leva. Po několika metrech dojedete k rozhledně.

Rozhledna na Valu je bezplatně a volně přístupná. Jejím provozovatelem je MěÚ Králíky, vlastníkem stavby firma Český Mobil.