Tato malá dřevěná rozhledna se nachází na kopci Předina u Dobrochova v Hornomoravském úvalu, asi 15 km jižně od Prostějova v nadmořské výšce 310 m. Postavena byla nadšenci z Kelčic v květnu 2000 a oficiálně zpřístupněna o měsíc později. Výška rozhledny je asi 10 metrů a vyhlídková plošina, na kterou se dostaneme po žebřících, je ve výšce 7,8 m. Rozhledna Štátula je volně přístupná celoročně. Celá stavba je ukotvena na starých sloupech elektrického vedení, které někdo využil ke stavbě této rozhledny.

Z rozhledny u Dobrochova jsou rozhledy sice omezené, přesto za pěkného počasí přehlédneme zalesněné vršky protější Drahanské vrchoviny. Spatřit lze ale i vrcholy Hostýnských vrchů, Chřibů a Oderských vrchů. Informace na informační tabuli uvádějí, že je vidět i Hrubý Jeseník, o tom si však dovolím pochybovat, výhledy k Hrubému Jeseníku jsou zastíněny mnohem vyššími vrchy Nízkého Jeseníku. Ovšem rád se nechám některým z místních znalců vyvést z případného omylu.

K rozhledně se dostaneme z obce Dobrochov, za kterou musíme odbočit vlevo k 171 m vysokému vysílači Českých radiokomunikací s oploceným areálem. Kolem plotu se vlevo dostaneme k malému remízku, na jehož okraji rozhledna na Předině stojí.

Otevírací doba: volně přístupná

Přístup: na exitu 13 dálnice z Vyškova na Olomouc sjet u Brodku u Prostějova do obce Kobeřice, zde odbočit vlevo na Dobrochov a asi po kilometru odbočit vpravo k vysílači, zde podél oploceného areálu vlevo po polní cestě k severnímu okraji menšího lesa