Výstava a provoz modelového kolejište v mírce H0 (1:87). Tentokrát se po dlouhé době podivame na to co se nám díky Koronaviru povedlo udělat na našich klubových kolejích.
Hlavním motivem a inspirací klubového kolejiště se stala již neexistujici budova železniční stanice Praha-Vysočany. Důvodů k výběru jsme měli mnoho, jmenujme alespoň několik z nich – jedná se o jediné pražské nádraží s ostrovně umístěnou budovou; s využitím dnes již neexistující trati na Těšnov zaústění tratí do pěti směrů (a z toho vyplývající bohaté provozní možnosti); relativně krátké dopravní koleje a určitá atypičnost kolejového uspořádání, a také množství vleček napojených do stanice.
Kromě vysočanského nádraží se tedy dále na kolejišti nacházejí: koncová stanice lokálky (pracovně „Libeň dolní“), Odbočka Skály, fiktivní areál „vlečka ČKD“ a nádraží skryté. Hrubá stavba kolejiště je vytvořena na dřevěných rámech, traťové a staniční pláně pak z MDF desek. Základem krajiny je tradičně pěnový polystyren, finální povrchy jsou tvořeny kombinací fóliáží, posypů i jiných materiálů.
Skutečnou ozdobou kolejiště se staly stavby z dílny Mistra Suchana – staniční budova a obě stavědla ve Vysočanech.
Zdroj: ZDE