Rozhledna byla slavnostně otevřena 20. července 2009. Po sto letech se na místo bývalé rozhledny, která nesla jméno knížete Jana Lichtenštejna vrátila další výšková stavba. Novou rozhlednu, která se hrdě tyčí Na Pastvisku 516m.n., projektoval moravskotřebovský rodák Jan Škoda. Studie rozhledny pochází od Antonína Olšiny, který navrhl známou Dobře ukrytou rozhlednu Járy Cimrmana v Březové nad Svitavou. Pastýřka je dřevěná věž s ocelovým vřetenovým schodištěm a železobetonovými základy.

Výška rozhledny je 27m, vyhlídková plošina je v 25 metrech. Návštěvníkům, kteří vystoupají na vršek rozhledny, se nabídne pohled na Moravskou Třebovou a okolí, Orlické hory, Bukovou horu, Jeseníky, masiv Králického Sněžníku a Zábřežskou vrchovinu.

Přístupové cesty:

•  nejkratší – z náměstí se vydáme Bránskou ulicí po červeně značené turistické cestě k Písku a dále po ulici Dvorní pod sjezdovku. Zde odbočíme vlevo na polní cestu a po prud-ším stoupání se dostaneme k lesu. Cestou podél lesa stoupáme až k odbočce „Pod Pastviskem“, kde odbočíme vpravo do lesa. Stále sledujeme červenou turistickou značku a lesní cestou již s mírnějším stoupáním se dostaneme na vrchol kopce Pastvisko až k rozhledně. Cesta z náměstí měří cca 2,5 km
    • nejpohodlnější – z náměstí se vydáme po zeleně značené turistické cestě ( společně s červenou k Písku ) a dále Jevíčskou ulicí pokračujeme okolo vojenské školy, kde za parko-vištěm přejdeme vpravo na lesní cestu, po které údolím dojdeme ke studánce v „Pekle“. Za ní odbočíme po červené značce vpravo, a na dalším rozcestí „Nad Peklem“ se dáme opět vpravo směrem na Mor. Třebovou. Po cca 500 m se mírným stoupáním dostaneme na vrchol kopce Pastvisko až k rozhledně. Délka této pohodlnější cesty z náměstí činí cca 3,5 km

Rozhledna je volně přístupná.